سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را لباس زیرین و آرامش را بالاپوش خود قرار ده که این دو زیور نیکان اند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :10
کل بازدید :53912
تعداد کل یاداشته ها : 105
103/2/8
7:4 ع

در ششمین روز از سفر به استان کرمانشاه تاکید شد؛

رهبر معظم انقلاب: هدف اصلی اقدامات تفرقه افکنانه دشمن، ممانعت از شکل گیری الگوی موفق جمهوری اسلامی در چشم ملتهاست (1390/07/25 - 13:00)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان کرمانشاه، در اجتماع پر شور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات، تفرقه افکنی میان شیعه و سنی را ابزار همیشگی دشمنان اسلام خواندند و تأکید کردند: "ملت یکپارچه و متحد ایران، پایبندی به اسلام و آرمانهای انقلاب را با عقلانیت، پیشرفت علمی و اقتصادی و حضور در صحنه های مختلف سیاسی اجتماعی "در هم می آمیزد و شاخصی هدایت بخش برای حرکت عظیم ملتهای منطقه بوجود می آورد.
حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مردم عزیز پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، به تحسین استقامت و هوشیاری مردم سنی و شیعه این منطقه در مقابله با ضد انقلاب تجزیه طلب در ماههای اول پیروزی انقلاب پرداختند.
ایشان با ذکر خاطراتی از حضور مکرر خود در منطقه پاوه و اورامانات افزودند: با وجود همه تلاشها و تهدیدات ضد انقلاب، مردم پاوه با حضور بسیار پر شور در رفراندوم تعیین نوع حکومت در فروردین 58، و پس از آن با دلیری و سرافرازی در سالهای دفاع مقدس، برجستگی و پیشتازی خاصی را در تاریخ مقاومت ملت ایران، از آن خود کرده اند.
ایشان حفظ هویت "ایرانی -اسلامی "ملت ایران را مسئله ای  بسیار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حضور و دخالت مستمر مردم در مسائل اساسی کشور، امروز دنیا ،ملت ایران را به "مسلمانی همراه با آگاهی و بصیرت "و "پیشگامی و پیشرفت در میدانهای مختلف" می شناسد و ملت ایران با تکیه بر همین هویت جمعی ،می تواند در دوران حساس بیداری اسلامی، نقش آفرینی موثری کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ملت ایران و نظام اسلامی ادعایی برای رهبری ملتهای منطقه ندارند افزودند: هر ملتی با تکیه بر"استعدادها، توانایی ها و شخصیت خود"، راه مورد نظرش را انتخاب می کند اما تردیدی نیست که ملتهای  منطقه ،بعلت بروز قابلیت ها و ظرفیت های ملت ایران در 32 سال اخیر،نگاه خاصی به این ملت بزرگ دارند.
رهبر انقلاب اسلامی، نگاه مشتاق ملت های منطقه به مردم ایران را فرصت مناسبی برای تأثیرگذاری بیشتر در افکار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: مردم بزرگ و فهیم ایران می توانند در ذهن ملتها ،به معیار و نشانه اعتبار تبدیل شوند که این مهم ،هم به سود ملت ایران و هم به سود ملتهای منطقه است و انشاءالله در تشکیل امت متحد اسلامی نیز، موثر خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری درک دشمن از ظرفیت الگوسازی ملت ایران، خاطرنشان کردند: هدف اصلی تلاشهای تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و ایران، جلوگیری از شکل گیری الگوی موفق جمهوری اسلامی در چشم ملتهاست.
ایشان، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را چه در سطح جهان اسلام و چه در داخل ایران، خط استراتژیک بیگانگان خواندند و تأکید کردند: ما مسلمانان شیعه و سنی ،از موارد اشتراک عمیق و گسترده ی دینی، و عقیدتی برخوردارو منافع عینی مشترکی  داریم اما دشمن با نفی و کمرنگ کردن این اشتراکات راه گشا، میخواهد اهداف شوم سلطه طلبانه ی خود را محقق کند.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین عمق ایستادگی جمهوری اسلامی درمقابله با توطئه تفرقه شیعه و سنی خاطر نشان کردند: بزرگان نهضت اسلامی، از سالها قبل از پیروزی انقلاب، فکر عمیق وحدت مذاهب مختلف اسلامی را به جد پیگیری می کردند و بعد از تشکیل نظام اسلامی نیز هیچ کشوری مانند ایران، اینگونه مهربان و با صفا ،به یاری برادران فلسطینی که اصولا اهل سنت هستند، نپرداخته است.
ایشان وحدت، اخلاص و همدلی شیعه و سنی در ایران را مشت محکمی بر دهان توطئه گران خواندند و تأکید کردند: ادامه همین برادری و صفا، به دشمن می فهماند که ایران عزیز ما، جای اختلاف افکنی نیست و "ملت متحد ایران و مسئولان نظام"، همچون گذشته ،در اینده نیزبه هیچ کس باج نمی دهند و در مقابل هیچ فشاری حتی یک قدم عقب نشینی نمی کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، مقاومت مستمر وآگاهانه را تنها راه ناکام گذاشتن دشمنان خبیث "اسلام و امت اسلامی" دانستند و خطاب به ملتهای مسلمان تأکید کردند: همچون ملت ایران، مستحکم واستواردر مقابل دشمن بایستید چرا که در غیر اینصورت ،گستاخ تر می شود و پس از جدا کردن شیعه و سنی، حتماً به تفرقه افکنی در میان شاخه های مختلف اهل سنت خواهد پرداخت.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان،" دینداری و پایبندی به مبانی شریعت را همراه با آگاهی و روشنفکری"، دو خصوصیت بارز مردم منطقه پاوه برشمردند و با تجلیل از نقش مهم ماموستا قادری امام جمعه پاوه در این زمینه افزودند: روحانیونی که این گونه اهل اقدام، مجاهدت، بصیرت و روشنفکری هستند، همچون چراغ هدایت به یاری مردم می شتابند و دشمنان "اسلام و ایران عزیز" بیش از همه با این روحانیون دشمنی می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات مردم استان کرمانشاه از جمله بیکاری ابراز امیدواری کردند: با تصمیماتی که مسئولان اجرایی کشور می گیرند بخش مهمی از این مشکلات حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی  با تجلیل از شهیدان بزرگوار چمران، کشوری، شیرودی و کاظمی و دیگر شهیدان سرافرازی که در منطقه پاوه و اورامانات حماسه آفرینی کردند، افزودند: ملت ایران، مقاومت و بصیرت را از نسلی به نسلی دیگر منتقل کرده و همین پایداری پر شکوه، در بیداری رو به گسترش اسلامی، اثر آفرین بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای  باردیگراز ایستادگی مردم مناطق مختلف استان کرمانشاه از جمله مردم سر پل ذهاب ، تجلیل وابراز امید واری کردند همچنان که این پایداری در تربیت نسل جوان منطقه تاثیر گذار بوده در توسعه وپیشرفت استان نیز موثر بیفتد .
در ابتدای این دیدار ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه، در سخنانی به تشریح سابقه اسلامی و انقلابی مردم پاوه و منطقه اورامانات پرداخت و گفت : این منطقه با تقدیم 3100 شهید و جانباز و 100 آزاده در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثی، کارنامه درخشانی در پیروی از امام خمینی (ره) دارد و اکنون نیز دفاع از ولایت فقیه را وظیفه خود می داند.
ماموستا ملا قادری با اشاره به وحدت و بصیرت حاکم بر مردم منطقه، گفت : امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان اجرایی مشکل اشتغال جوانان با استعداد این منطقه مرتفع شود.


  
  
در اجتماع پرشور دانشگاهیان استان کرمانشاه مورد تاکید قرار گرفت:

رهبر معظم انقلاب: با توطئه و حرکت مخرب دشمن برخورد پشیمان کننده خواهیم کرد/ هرگونه تغییر در سیاستهای نظام باید متکی به اصول اسلامی باشد/ دو ویژگی بارز نظام اسلامی؛ برخورداری از ثبات و انعطاف (1390/07/24 - 15:56)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز سفر به استان کرمانشاه ، در جمع پرشور هزاران نفر از استادان ، دانشجویان و دانشگاهیان ، با بیان مستدل و تشریح دلایل " جوانی ذاتی و طراوت همیشگی اهداف و آرمان های نظام اسلامی " ، انعطاف در مهندسی نظام و " تغییر به هنگام " در ساز و کارها و سیاست های تحقق این آرمان ها را از ظرفیت های نظام اسلامی برشمردند و با اشاره به مقاصد پشت پرده سناریوی آمریکا از جنجال و تهمت های اخیر تروریستی به جمهوری اسلامی ، به دشمنان ملت ایران هشدار دادند هر گونه توطئه و حرکت مخرب و مزاحم با مقابله قاطع و پشیمان کننده جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی فراوان از حضور در جمع پرشکوه ،پر مغز و بسیار دلنشین دانشگاهیان استان کرمانشاه ، حضور در جمع پرطراوت جوانان را باعث نشاط و روحیه مضاعف مسئولان دانستند و افزودند: نقش جوانان در گذشته و حال و آینده کشور ، نقش بسیار برجسته ای است بنابراین دیدار با جوانان دانشجو و تحصیل کرده از این لحاظ نیز ، اهمیتی خاص دارد.
ایشان ، امروز را روز مجاهدت ، ایستادگی و بصیرت خواندند و با اشاره به بیداری اسلامی و کشمکش های آشکار و پنهان و گرایش های مختلفی که بر سر نظام های جایگزین در مصر ، تونس و دیگر کشورهای منطقه بوجود آمده افزودند: در این دوران حساسِ شکل گیری نظام های نو در منطقه ، اوضاع کلی نظام جمهوری اسلامی ، یکی از عوامل تاثیرگذاری است که می تواند در حال و آینده منطقه ، نقش مهمی ایفا کند بنابراین بازخوانی و تامل در شاکله کلی نظام اسلامی، اهمیت مضاعفی یافته است .
ایشان این بازخوانی را از زاویه ضرورت واقع بینی و حرکت آگاهانه نظام نیز مهم دانستند و افزودند حرکت هایی که بی اعتنا به واقعیات و بدون توجه به افق های دوردست صورت می گیرد ، غالبا به گمراهی و اشتباه می انجامد بنابراین باید از این زاویه نیز مسیر طی شده و وضع فعلی را بازنگری کنیم .
حضرت آیت الله خامنه ای با طرح چند سوال اساسی ، اهمیت این بحث را   برای استادان و دانشجویان استان کرمانشاه ، مورد تاکید بیشتر قرار دادند : مسئله پیری و جوانی نظام اسلامی چگونه قابل تحلیل است ؟ آیا نظام، روزی پیر و از کار افتاده خواهد شد ؟ آیا راهی برای جلوگیری از این فرسودگی وجوددارد ؟ و آیا اگر این وضع پیش آمد راه علاجی وجود خواهد داشت؟
رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به اصحاب فکر و فضیلت به ویژه در دانشگاه و حوزه و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای تامل و تفکر درباره سوالات مطرح شده، به ترسیم زنجیره ای منطقی از مراحل شکل گیری ، حرکت و استمرار نظام اسلامی پرداختند.
ایشان خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی یعنی جنبشی که حکومت فاسد ستمشاهی را سرنگون و زمینه را برای تشکیل نظام فراهم کرد ، نظام اسلامی یعنی هویت و شاکله کلی که مردم برای کشور انتخاب کردند ، تشکیل دولت اسلامی به معنای استقرار مجموعه دستگاه های مدیریتی و نظام های اداره   کشور ، تشکیل جامعه اسلامی و سپس تشکیل امت اسلامی  ، حلقه های مختلف زنجیره ای هستند که راه گذشته ، حال و آینده را مشخص می سازد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل گیری سه حلقه اول این زنجیره ، مرحله چهارم یعنی تشکیل جامعه اسلامی را هدفی میانی اما بسیار مهم و والا دانستند و سخنان مهم خود را در این زمینه متمرکز کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تعریفی کلان از جامعه اسلامی افزودند : جامعه اسلامی ، جامعه ای است که آرمان ها و اهداف و آرزوهای بزرگ اسلام برای بشر ، در آن تحقق می یابد.
ایشان در تشریح عینی این جامعه خاطرنشان کردند : برخورداری از عدالت و آزادی ، نقش آفرینی موثر مردم در اداره کشور و تعیین سرنوشت خویش ، برخورداری از عزت و استغنای ملی ، رفاه عمومی و از بین رفتن فقرو گرسنگی ، بهره مندی از پیشرفت های همه جانبه " علمی – سیاسی – اقتصادی – اجتماعی  و فرهنگی " و دوری از  سکون و توقف و پیشروی دائم از خصوصیات بارز جامعه اسلامی است که ملت ایران و نظام اسلامی به سمت تحقق آن حرکت می کنند.
ایشان در همین زمینه افزودند : البته هدف نهایی جامعه اسلامی ، رسیدن انسان ها به کمال " معنوی و عبودیت و معرفت " پرودگار است که چنین جامعه ای، خود زمینه تشکیل امت اسلامی خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی برای پرهیز از هر گونه برداشت مشترک میان مفاهیم و ویژگی های جامعه اسلامی با مفاهیم غربی ، به مرزبندی صریح و روشن این مفاهیم پرداختند و با ذکر چند مثال تاکید کردند : مفاهیمی همچون عدالت – آزادی ، تکریم انسان و دیگر ویژگی های جامعه اسلامی ، فقط در معنای عمیق اسلامی ، مورد نظر است و با مفاهیم مشابه در غرب کاملا متفاوت است.
ایشان ، برداشت غربی از مفاهیم جامعه اسلامی را از جمله مشکلات سال های دور و نزدیک دانستند و افزودند : در ارزش گذاری این مفاهیم ، از هیچ     زاویه ای، نباید تابع و پیرو راه منحرف غرب شد بلکه برای درک معنای حقیقی این واژه ها، باید از منطق اسلام و قرآن بهره گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کردند : البته غربی ها حتی به معانی غربی این واژه ها نیز پایبند نیستند و همانگونه که در افغانستان ،  عراق ، لیبی و دیگر کشورها نشان داده اند زیر تابلوهایی نظیر دمکراسی ، مبارزه با سلاح اتمی و مقابله با تروریسم ، اهدافی شیطانی همچون کنترل مناطق مهم اقتصادی و سوق الجیشی جهان ، تسلط بر منابع و ذخائر ملت ها ، حمایت از رژیم صهیونیستی و تکمیل زنجیره استکباری خود را دنبال می کنند و ما، با استناد به همین واقعیات، قاطعانه می گوییم که دمکراسی رایج در غرب ، عمدتا دروغین و پوشالی است.
ایشان پس از تبیین جامعه اسلامی و آرمان هایی که پروردگار برای چنین جامعه ای هدف گذاری کرده است این سوال را مطرح کردند که آیا جامعه برخوردار از چنین آرمان ها و ویژگی ها ، هرگز پیر و کهنه خواهد شد ؟
حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به این سوال به فطری بودن آرمان هایی نظیر عدالت طلبی ، آزادی خواهی ، و کمال جویی اشاره و تاکید کردند : این آرمان ها فطری و خدایی هستند به همین علت ذاتا " کهنه شونده " نیستند و هیچگاه از طراوت و تازگی نمی افتند بنابراین جامعه ای نیز که به دنبال این اهداف والا حرکت کند، هیچگاه دچار کهنگی و فرسودگی نمی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، سپس با تفکیک آرمان ها از ساز و کار دستیابی به آرمان ها، به تبیین این واقعیت پرداختند که با توجه به دگرگونی اوضاع و شرایط ، ممکن است مهندسی ، ساز و کارها ، سیاست ها و نظام هایی که برای ایجاد جامعه اسلامی، پیش بینی شده، کهنه شود و کارآیی خود را از دست بدهد که در این صورت ، تغییر و نو کردن آنها ، هیچگونه ایرادی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین بیشتر این نکته یعنی احتمال تغییر ساز و کارهای رسیدن به آرمان ها، به ذکر چند مثال از جمله سیاست های اصل 44 قانون اساسی پرداختند و خاطرنشان کردند : در قانون اساسی ، هدف از تقسیم بندی فعالیت بخش های مختلف اقتصادی، شکوفایی اقتصادی کشور اعلام شده است و هنگامی که این هدف با ساز و کار گذشته، محقق نشد سیاست های اصل 44 تبیین شد .
ایشان دستور امام برای حذف پست نخست وزیری از ساختار قوه مجریه را یکی دیگر از موارد تغییر ساز و کار و مهندسی کلی نظام برای تحقق آرمان ها برشمردند و افزودند : در شرایط فعلی نظام سیاسی کشور ، ریاستی است و رییس جمهور با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می شود که شیوه خوب و موثری است اما اگر روزی در آینده احتمالا دور ، احساس شود که نظام پارلمانی برای انتخاب مسئولان قوه مجریه بهتر است هیچ اشکالی در تغییر ساز و کار فعلی وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی درباره ظرفیت منعطف نظام برای نوسازی ساز و کارهای پیش بینی شده تاکید کردند : البته هر گونه تغییر و نوسازی و بازسازی در "سیاست ها، خطوط و مهندسی نظام" باید متکی بر اصول اسلامی و برگرفته از آنها باشد ضمن اینکه در قانون اساسی هم تدابیر لازم در این زمینه پیش بینی شده است.
رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان خاطرنشان کردند : نظام اسلامی هم ثبات دارد و هم تغییر . ثبات در "حرکت مستمر و بدون تذبذب و انحراف در مسیر تحقق آرمان ها " و انعطاف و تغییر در ساز و کارها، خطوط و شکل حرکت.
ایشان تاکید کردند : نوسازی نظام، به هیچ وجه به معنای تجدید نظر در آرمان ها نیست بلکه به معنای تغییر در سیاست ها و نظام ها و تدابیر است که این مسئله می تواند مانع از تحجر نیز بشود و با تکیه بر " آرمان های همیشه جوان و نو " نظام اسلامی را، همیشه جوان، شاداب، بالنده و پیش رونده نگه دارد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان به تبیین مفهوم حقیقی ولایت فقیه و رهبری در نظام اسلامی پرداختند و با اشاره به تعریف ولایت فقیه از دیدگاه امام افزودند : از دید امام ، ولایت فقیه یعنی مدیریت زنده ، بالنده و پیش رونده که البته امام بزرگوار ما ، خود مظهر تام و تمام این مفهوم بود.
ایشان با اشاره به مغالطه عده ای در تعبیر حضرت امام مبنی بر ولایت مطلقه فقیه ، خاطرنشان کردند : آنها سعی کردند نظر امام را به معنای بی اعتنایی ولایت فقیه به قوانین تفسیر کنند اما امام بزرگوار ملت، ضمن تاکید بر ولایت مطلقه فقیه ، خود بیشتر از همه به رعایت قوانین ، اصول ، مبانی و جزییات احکام شرعی مقید بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین شرایط حساس و دقیق ولایت فقیه از دیدگاه امام افزودند : اگر این شرایط از بین برود، رهبری، حتی اگر کسی او را عزل نکند ، خود بخود عزل می شود و این مسئله، نشان دهنده اهمیت فراوان این موضوع است.
ایشان ، رهبری را یک مدیریت کلان ارزشی خواندند که با مدیریت اجرایی و مسئولیت مستقیم سه قوه متفاوت است و ضمن نظارت بر فعالیت های مسئولان، از حرکت کلی نظام مراقبت می کند و اجازه نمی دهد که آنها به هر دلیل، نظام اسلامی را به انعطافی غیر لازم و غیر جایز وادار کنند.
ایشان با اشاره به سخنان برخی در مورد اینکه فلان مسئله بدون نظر رهبری تصمیم گیری نمی شود افزودند : مسئولان قوه مجریه – نمایندگان مجلس ، مسئولان قوه قضاییه ، با اختیارات کامل و قانونی ، وظایف خود را انجام می دهند و ممکن است تصمیماتی بگیرندکه رهبری با آن مخالف باشد اما رهبری نه حق دارد نه می تواند و نه قادر است که در این مسائل دخالت کند مگر در جاییکه اتخاذ سیاستی، به کج شدن راه انقلاب منجر می شود که طبعا در این هنگام به مسئولیت های خود عمل خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، در تعبیر دیگری از رهبری نظام ، افزودند : در تصمیمات و عمل رهبری ، عقلانیت باید در خدمت به اصول و واقع بینی باید در خدمت آرمان گرایی قرار گیرد.
ایشان مراقبت رهبری در مسئله هسته ای در دوره ای که نزدیک بود به تعطیلی فعالیت های هسته ای ایران منجر شود و نیز مراقبت در بحث رابطه با آمریکا را از جمله مواردی خواندند که رهبری، بر اساس وظایف خود، از ایجاد انحراف در حرکت کلی نظام جلوگیری کرده است.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان در نگاهی اجمالی به بحث تحزب خاطرنشان کردند : ما با تحزب مطلقا مخالفتی نداریم و معتقدیم تحزب با وحدت جامعه منافاتی ندارد به شرط آنکه با نگاه درست ایجاد شود.
رهبر انقلاب افزودند : اگر حزبی برای کانال کشی و کادرسازی و هدایت فکری جامعه در زمینه های سیاسی – دینی – عقیدتی و دیگر عرصه ها بوجود آید و قصد خود را در دست گرفتن قدرت قرار ندهد، کاری خوب و مورد تایید است که البته اینگونه احزاب، اگر در رقابتهای سیاسی هم وارد شوند، به طور طبیعی برنده میشوند.
ایشان در نفی احزاب قدرت طلب افزودند : برخی احزاب مانند احزاب کنونی غرب در واقع باشگاههایی برای کسب قدرت هستند و سعی میکنند از هر طریق از جمله زد و بند سیاسی به قدرت برسند که ما اینگونه تحزب را تاییدنمی کنیم اما اگر کسانی با همین نگاه دنبال تشکیل حزب باشند، جلوی آنها را نمی گیریم.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان به سناریوی جنجالی اخیر آمریکا در زدن اتهام تروریستی به جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و با اشاره به رصد دقیق و مراقبت کامل نظام اسلامی از مقاصد پشت پرده این سناریوی امریکایی، به سردمداران واشنگتن هشدار دادند جمهوری اسلامی با هرگونه توطئه و حرکت مخرب و مزاحم، با همه توان مقابله خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی از اهداف احتمالی امریکا از جار و جنجال اخیر را تحت الشعاع قرار دادن جنبش وال استریت خواندند و افزودند: مردم حداقل 80 کشور از این حرکت رو به گسترش حمایت کرده اند و این، برای مقامات امریکایی خیلی تلخ و دشوار است.
ایشان، تلاش دولت آمریکا را برای سرکوب مردم مورد اشاره قرار دادند و افزودند : ممکن است آنها با پلیس و ارتش این حرکت را سرکوب کنند اما از بین نمی رود و همچون آتش زیر خاکستر باقی می ماند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تسلط شبکه خبیث صهیونیستی بر مقامات امریکا و اروپا به دولتمردان غربی هشدار دادند: روزی که ملت های شما علت واقعی بدبختی و مشکلات خود یعنی حقارت شما در برابر صهیونیستها را درک کنند یقینا شعله های خشم آنان، نظام سرمایه داری استکبار را به آتش می کشد و به خاکستر تبدیل می کند.
ایشان به مقامات غربی خاطرنشان کردند: شما به مردم خود پشت کرده اید و نزد اکثریت آنها منفورید اما  در جمهوری اسلامی اوضاع برعکس شماست و اجتماعات عظیم مردم نشان دهنده عزم راسخ ملت و پایداری آنها در مقابله هرگونه توطئه است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به باج ندادن جمهوری اسلامی در 32 سال اخیر در مقابل هر گونه فشار و توطئه ، تاکید کردند : همه ملت ما ، درصحنه اند، ما همه جزو ملت و سرباز نظام و اسلام هستیم و این پیکره یکپارچه متحد و مستحکم در مقابل هر طرح و اقدام شیطانی می ایستد و کوچکترین باجی نمی دهد.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید کردند: اگر مسئولان امریکایی در برخی خیالات بسر می برند بدانند که هر حرکت ناشایست چه سیاسی و چه امنیتی با برخورد قاطع ملت ایران روبرو خواهد شد.
ایشان، در پایان سخنانشان دشمنی خبیث ترین شیاطین جهان را با ملت ایران و جمهوری اسلامی، نشان دهنده وعده های صادق پرودگار دانستند و تاکید کردند: به فرموده قرآن، این خباثتها تنها بر "ایمان ما و ملت ما" می افزاید و نصرت و یاری الهی و پیروزی ملت ایران را بر همه توطئه گران ، برای مردم ما اثبات میکند


  
  
در اجتماع عظیم مردم گیلان غرب مورد تأکید قرار گرفت؛

رهبر معظم انقلاب: ایستادگی ملت در حفظ هویت ملی، کشور را در برابر دشمنان فائق خواهد کرد / جمهوری اسلامی در برابر دشمنان می ایستد، عقب نشینی هم نمی کند (1390/07/23 - 12:17)

چهارمین روز سفر رهبر معظّم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه به عطر دیدار با مردم مومن، مقاوم و وفادار گیلان غرب معطر شد.حضرت آیت الله خامنه ای در اجتماع عظیم و پرشور مردم گیلان غرب، آحاد ملت پر استقامت ایران به ویژه جوانان را، "مدافعان هوشیار مرزهای هویت، شخصیت و شرف ملی و دینی" خواندند و با اشاره به تهمت های تروریستی اخیر آمریکا به جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: دشمن برای منزوی کردن ملت ایران و گسترش ایران هراسی یقه می دَرّاند و جان می کند اما همانند گذشته جز نفرت بی پایان ملتها از رژیم آمریکا و افزایش علاقه مردم به شعارهای پر افتخار ملت ایران هیچ نتیجه ای بدست نمی آورد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که صبح امروز(شنبه) در ورزشگاه شهدای گیلان غرب برگزار شد پایداری پرشکوه مردم غیور و عزیز این شهر را در دوران هجوم رژیم بعثی، مایه افتخار جوانان این منطقه دانستند و با اشاره به بازدید چند باره خود از گیلان غرب و مناطق اطراف در طول هشت سال جنگ تحمیلی افزودند: جوانان این منطقه بدانند که در دامان خانواده هایی پرورش یافته اند که شجاعت و دلاوری توأم با غربت آنها در دفاع مقدس، حقیقتاً جای افتخار دارد و نشان دهنده وجود زمینه های با ارزش معنوی و انسانی است.
حضرت آیت الله خامنه ای، دوران کنونی را دوران دفاع مقدس از "هویت و عزت ملی و اعتقادات مستحکم اسلامی" برشمردند و خاطر نشان کردند: همه دختران و پسران جوان و زنان و مردان مومنی که دوران دفاع نظامی از کشور و ملت را درک نکرده اند اکنون با همان روحیه ملی در میدان پر افتخار دفاع از شرف و شخصیت عظیم ملی و اسلامی به نقش آفرینی بپردازند.
ایشان حفظ خاطرات پر معنای دفاع مقدس را از عوامل موثر در حفظ هویت ملی برشمردند و با تجلیل از بانوی مسلمان و شجاع گیلان غربی که در آن دوران تعدادی از نظامیان دشمن را به هلاکت رساند و اسیر کرد افزودند: حفظ خاطرات پایداری مردم گیلان غرب، قصر شیرین و اسلام آباد، سرپل ذهاب و دیگر مناطق کشور در حفظ هویت ملی، دارای چنان اهمیتی است که شخصیت های برجسته، دانشمندان و عناصر فعال و متفکر باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی انکار هویت اسلامی ملت مبارز و قهرمان ایران و منزوی کردن جمهوری اسلامی را مهمترین هدف هجوم مستمر جبهه استکبار خواندند و خاطر نشان کردند: آمریکا، اروپا و دولتهای وابسته برای درهم شکستن مقاومت ملت ایران به آب و آتش می زنند و خود را می کشند و این واقعیت نشان می دهد که ارزش تاریخی پایداری این ملت عزیز بر سر آرمانها، تا چه حد است.
حضرت آیت الله خامنه ای جنجال روزهای اخیر رسانه های وابسته به شبکه صهیونیستی بین الملل را درباره حمایت ایران از تروریزم، حلقه ای از توطئه های پی در پی مستبدان جهانی خواندند و افزودند: آنها با نسبت دادن یک تهمت مُهمَل و بی معنا به چند ایرانی تلاش کردند بهانه ای بدست آورند و جمهوری اسلامی ایران را بعنوان مدافع تروریزم مورد هجوم تبلیغاتی سیاسی قرار دهند اما این توطئه نیز نگرفت و نخواهد گرفت و مانند دیگر اقدامات آنها بی فایده و بی اثر می ماند و بر خلاف تصورشان به انزوای بیشتر خود آنها منجر خواهد شد.
 رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به واقعیات و حوادث منطقه و جهان، رژیم آمریکا را در چشم ملتهای جهان حکومتی منزوی و منفورترین دولتها برشمردند و خاطرنشان کردند: رئیس جمهور کنونی آمریکا دو سال قبل برای فریب افکار عمومی منطقه، در مصر به تملق گویی پرداخت اما امروز در همان کشور و دیگر کشورهای منطقه، مردم شعارهای ضد آمریکایی سر می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به هراس رئیس جمهور آمریکا از مردم منطقه افزودند: این شخص حتی هنگام سفر به افغانستانِ تحت اشغال نیروهای آمریکایی و ناتو نیز، از پایگاه هوایی بگرام خارج نشد و جرأت نکرد به کابل برود چرا که در میان ملتها منزوی است و از آنها می ترسد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش جنبش وال استریت به شهرهای مختلف آمریکا خطاب به مقامات این کشور تأکید کردند: شما در میان ملت خود نیز منزوی هستید و از اکثریت مردم می هراسید، آنوقت می خواهید با حرفهای بیهوده ایران هراسی را عمومی کنید؟
ایشان با تحسین و تجلیل از پایداری ملت ایران به سردمداران استکبار خاطر نشان کردند: این نکته را بخاطر بسپارید که جمهوری اسلامی ایران طرفدار ملتهای مظلوم است، با ظالمان مخالفت و مبارزه می کند و در مقابل زورگویی و زیاده خواهی شما با همه وجود می ایستد و از هیچ آرمانی عقب نشینی نمی کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به علاقمندی و طرفداری ملتها از شعارهای جمهوری اسلامی افزودند: در مقابل این اشتیاق روزافزون، سردمداران آمریکا طرفدارانی اقلیتی و یک درصدی دارند و این واقعیت، درست در نقطه مقابل جایگاه جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان جوانان کشور را به قدرشناسی از این جایگاه و ظرفیت عظیم توصیه کردند و افزودند کشور متعلق به جوانان عزیز ایران است و نسل جوان و پر شور، باید با حضور هر چه گسترده تر در میدانهای علم و فناوری و دیگر عرصه ها، و مقابله هوشیارانه با نفوذ دشمن، خود را برای آینده درخشان ایران آماده کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش روز به روز نهضت اسلامی در منطقه بسیار مهم خاورمیانه تأکید کردند: جوانان فهیم کشور، اسلام را بعنوان عامل نجات بخش مادی و معنوی، پاسداری کنند چرا که هیچ تردیدی نیست که آینده متعلق به اسلام است و پرچم اسلام انشاءالله در همه منطقه به اهتراز در خواهد آمد و مجموعه ای مقتدر متحد و با عزت از ملتهای منطقه تشکیل خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگر از سخنانشان با اشاره به وجود زمینه های مستعد در استان کرمانشاه، افزودند میزان بیکاری در منطقه بالاست و دولت باید با استفاده از امکانات و توانایی های خود برای حل مشکلات استان اقدام کند و جوانان عزیز نیز با پیامدهای اجتماعی بیکاری از جمله اعتیاد و فساد اخلاقی مبارزه کنند.
در ابتدای این دیدار امام جمعه گیلان غرب، ضمن تشکر و خیر مقدم به رهبر انقلاب اسلامی به سابقه درخشان مبارزات مردم این منطقه در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تقدیم 750 شهید از جمله 100 زن شهیده و چند کودک خردسال و بیش از 2300 جانباز و آزاده  نمره ممتازی را در کارنامه رشادت مردم این خطه به ثبت رسانده است.
حجت الاسلام رضوانی در ادامه بر ضرورت رفع مشکل بیکاری جوانان، کمبود آب کشاورزی و توجه به مقوله فرهنگی تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این منطقه شد.


  
  
در اجتماع پرشور بسیجیان کرمانشاه مطرح شد؛

رهبر معظم انقلاب: مهمترین وظیفه بسیج دفاع از اصول تغییرناپذیر اسلامی است/ملتی که همه آحاد آن آماده مبارزه‌اند شکست نخواهد خورد/ عشق، ایمان، اعتماد به نفس همراه با ابتکار و اخلاص مهمترین ویژگی‌های روحیه بسیجی (1390/07/22 - 13:27)


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کرمانشاه صبح امروز با هزاران نفر از بسیجیان سرافراز و دلاور این استان دیدار کردند. دیداری که سرشار از عشق و دلدادگی بسیجی به انقلاب و ولایت بود.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به تبیین خاستگاه بسیج و ویژگیهای منحصر بفرد آن، بعنوان یکی از ابتکارهای ماندگار و معجزه آسای امام راحل(ره) و همچنین نیاز همه عرصه های کشور به روحیه بسیجی برای ادامه مسیر حرکت پیشرفت نظام اسلامی و مقابله با چالش ها، پرداختند و تأکید کردند: روحیه بسیجی باید روز بروز در همه ارکان و بخشهای مختلف کشور گسترش و تعمیق یابد و ملت ایران به لطف خداوند با همین روحیه بسیجی قله های اقتدار جهانی را فتح خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، سپاه را شاخه برومند برآمده از ریشه انقلاب دانستند و در تشریح چگونگی شکل گیری بسیج بعنوان یک حادثه بدیع و بی نظیر در مجموعه حوادث انقلاب اسلامی، افزودند: از آنجا که لازمه هر نهضت و حرکتی، واژه سازی و نهادسازی متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهی بسیج، عمق و ژرفای نگاه خود به نیاز آینده را نشان دادند.
ایشان با اشاره به آرمانهای بلند نظام اسلامی و ایستادگی این نظام در مقابل نظام سلطه و استکبار، خاطر نشان کردند: چنین نظامی قطعاً همواره با چالشهای مختلفی مواجه خواهد شد و بر همین اساس امام خمینی(ره) بسیج را بعنوان یکی از ارکان آمادگی دفاعی دائمی کشور پایه گذاری کردند و در آن زمان فرمودند: اگر کشوری بیست میلیون انسان آماده دفاع داشته باشد، هیچ قدرتی توانایی طمع ورزی به آن را نخواهد داشت و آن کشور شکست ناپذیر خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج بیست میلیونی مورد نظر در سال 58، اکنون بسیج دهها میلیونی مورد نظر است، افزودند: البته مسائل نظامی و دفاعی فقط یک بُعد بسیج است و ابعاد متنوع دیگری همچون علم، نوآوری و ابتکار را نیز در بر می گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در سال 67 مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، آنرا نشان دهنده نیاز کشور به روحیه بسیجی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها دانستند و خاطر نشان کردند: عشق و ایمان و اعتماد به نفس همراه با ابتکار مهمترین ویژگیهای روحیه بسیجی در عرصه های مختلف است که هم در بُعد دفاعی و هم در بُعد سیاسی و مدیریتی کارایی برجسته ای خواهد داشت.
ایشان در عرصه دفاعی به ابتکار در فرماندهی، سازماندهی، جنگ آوری و جنگ‌افزار اشاره کردند و افزودند: در بُعد سیاسی نیز ابتکار در عرصه گسترده دیپلماسی نیز که با انواع شیطنت ها همراه است، کارآمدی بالایی دارد و لازمه دیپلماسی هوشمند و با ابتکار عمل، روحیه بسیجی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر گسترده بودن دایره روحیه بسیجی خاطر نشان کردند: روحیه بسیجی می تواند شامل عرصه های مختلفی همچون پیشرفت علمی و علم آموزی بسیجی، تولید ثروت و اقتصاد بسیجی، سیاست ورزی بسیجی، مدیریت بسیجی و سازماندهی بسیجی، است.
حضرت آیت الله خامنه ای، گمنامی و اخلاص در کار را از دیگر ویژگیهای برجسته روحیه بسیجی برشمردند و افزودند: روحیه بسیجی با این مختصات، می تواند در همه عرصه های کشور بروز و ظهور یابد و البته این روحیه بسیجی به معنای غافل شدن از بسیج آمادگی دفاعی نیست.
ایشان با اشاره به ایستادگی 32 ساله ملت ایران و ظهور تدریجی تفکر اسلامی و انقلابی این ملت در منطقه و توطئه چینی دائمی قدرتهای جهانی، خاطر نشان کردند: تا رسیدن به پیروزی نهایی، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراین نظام اسلامی همواره نیازمند یک نیروی دفاعی توانا، بیدار، مستحکم و آماده بکار است که همان روحیه بسیجی در عرصه دفاعی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه صبر و استقامت و ایمان به وعده پیروزی خداوند، عوامل اصلی پیروزی جبهه حق است، افزودند: روحیه بسیجی در عرصه های دفاعی، انتظامی، دولتی و دیپلماسی، این پیروزی را سرعت خواهد بخشید.
حضرت آیت الله خامنه ای دفاع از اصول تغییر ناپذیر اسلامی را از مهمترین وظایف بسیج دانستند و تأکید کردند: بسیج نسبت به حرکت عمومی انقلاب و نظام اسلامی، یک نقش فرا دوره ای دارد و اگر انحرافی در حرکت مستقیم انقلاب و نظام دیده شود، بسیج در مقابل آن خواهد ایستاد.
ایشان پایبندی به قوانین و ضوابط را از لوازم بسیج و روحیه بسیجی برشمردند و تأکید کردند: همانگونه که بسیج و بسیجی باید قانون را رعایت کند، از طرف دیگر، اگر قوانین و ضوابط دست و پاگیری مقابل بسیج و گسترش روحیه بسیجی وجود داشته باشد، باید کسانی که تغییر قوانین بعهده آنان است، این موانع را بر طرف کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، جوانان بویژه جوانان بسیجی را به تعمیق معارف دینی، گسترش تأثیرگذاری در محیط پیرامونی و تقویت ارتباط معنوی توصیه کردند و افزودند: پایبندی نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزشهای اسلامی بیشتر و عمیق‌تر از سالهای اول انقلاب است.
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از افرادی که چشم خود را بر نقاط مثبت و پیشرفتها بسته اند و فقط برخی ناهنجاریها را می بینند، خاطر نشان کردند: این روش غلط است. البته ناهنجاری وجود دارد اما اگر سیر این ناهنجاریها، به سمت علاج باشد، باید آنرا علامت درست بودن کارها دانست.
ایشان آینده کشور را بر خلاف میل دشمنان و انسانهای غرض ورز و بدخواه، بسیار روشن ارزیابی و خاطر نشان کردند: حرکت انقلاب اسلامی، حرکتی موفق بوده است و دلیل آن هم تجربه های عینی و واقعیات موجود و پیشرفتهای برجسته 32 ساله ملت ایران است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: حرکت رو به جلو و پیشرفت انقلاب به معنای نبود مشکلات نیست اما اکنون تجربه های متراکمی در عرصه های گوناگون وجود دارد که می تواند الهام بخش مدیران بخشهای کلان و بخشهای مختلف دیگر باشد.
در ابتدای این دیدار جمعی از ورزشکاران بسیجی سپاه نبی اکرم(ص) ، به اجرای ورزش باستانی و پهلوانی پرداختند.
در این دیدار همچنین سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی بالای دفاعی تمام یگانهای سپاه در منطقه غرب کشور گفت: نیم میلیون بسیجی ضمن تعمیق معارف دینی خود، دژی مستحکم در برابر تهدیدهای سخت و نرم، تشکیل داده اند.


  
  
رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم کرمانشاه تبیین کردند:

حضور و اراده ملت؛ معیار اصلی برای مقابله با چالشهای پیش روی نظام/ دو نکته مهم در انتخابات؛ مشارکت گسترده مردم و وفاداری به قانون/ جنبش وال استریت؛ شروع بحران و بن بست کامل نظام سرمایه داری غرب (1390/07/20 - 16:24)
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم کرمانشاه در ورزشگاه آزادی این شهر، در سخنان مهمی به تبیین نقش، جایگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوری اسلامی بعنوان معیار اصلی و تأثیرگذاری استفاده از ظرفیت و تواناییهای برجسته مردم برای مقابله با چالش های سخت و نرم و حرکت شتابان در مسیر پیشرفت علمی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی پرداختند.
حضرت آیت الله خامنه ای گسترش و موفقیت تحولات و جنبش های گوناگون اجتماعی را، همواره وابسته به ارتباط و نزدیکی آن جنبش با مردم دانستند و افزودند: در تاریخ معاصر ایران، دو تجربه مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت  وجود دارد که نقش بی بدیل "مردم" عامل مؤثر در موفقیت ابتدایی این دو تجربه تاریخی بودند اما چون این دو حرکت، از مردم فاصله گرفتند، نهایت و سرانجام آنها، استبداد رضاخانی و کودتای 28 مرداد شد.
ایشان خاطر نشان کردند: هیچ حادثه ای در تاریخ ایران همانند انقلاب اسلامی وجود ندارد که "مردم" در پیروزی و ادامه آن نقش مستقیم و اساسی داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را، تمام نشدن نقش مردم با پیروزی آن، ارزیابی کردند و افزودند: استمرار نقش و حضور مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از حکمت، تدبیر و ژرف نگری امام بزرگوار (ره) بود که ملت ایران را بدرستی شناخته و باور کرده بود و به تواناییها و عزم راسخ ملت ایران، ایمان داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای با مروری گذرا به تدابیر امام خمینی(ره) در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله رأی گیری از مردم برای تعیین نوع نظام، برای تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، تأیید قانون اساسی و انتخاب اولین رئیس جمهور، تأکید کردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامی اعم از رهبری، خبرگان رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی با رأی و نظر مردم برگزیده شده اند.
ایشان افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه های مختلف سیاسی نیز بر سر کار آمدند که حتی برخی از آنها با اصول نظام زاویه داشتند، اما ظرفیت عظیم مردمی نظام اسلامی، بدون ناشکیبائی، از همه این مسائل عبور کرد که اصلی ترین علت آن، همان حضور و ایمان مردم و پایبندی مردم به نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی و مخالفت آن با نظام استکبار و بی عدالتی بین المللی و چالشهای دشمنان برای این نظام، خاطرنشان کردند، اگر چنین نظامی بخواهد بماند و به مسیر حرکت خود ادامه دهد، نیازمند نیرو و ظرفیت عظیم مردمی است که با تدبیر امام خمینی(ره) از متن اسلام گرفته شد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند بر اساس این تدبیر و به پشتوانه ایمان، عزم و حضور مردم ، نظام جمهوری اسلامی ایران بر همه چالشهای سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آینده نیز بر هر چالشی پیروز خواهد شد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود، برخی چالشهایی را که نظام اسلامی توانسته با اتکاء به مردم بر آنها فائق بیاید، بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنگ تحمیلی 8 ساله بعنوان یکی از چالشهای بزرگ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: دفاع مقدس را مردم اداره کردند و نظام اسلامی بواسطه ایمان، عشق و صفای مردم، در این جنگ نابرابر پیروز شد. ایشان تأکید کردند: جا دارد که آن حوادث ممتاز و زیبای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازخوانی شود.
رهبر انقلاب اسلامی، فشارها و تحریم های اقتصادی را که از ابتدای پیروزی انقلاب از جانب دشمنان اعمال شد، یکی دیگر از چالش های پیش روی نظام اسلامی خواندند و افزودند: تحریم و فشار اقتصادی برای ملت ایران، مسئله جدیدی نیست زیرا نظام اسلامی با صبر و بصیرت مردم بویژه جوانان توانسته است از همه این محدودیتها بعنوان یک فرصت استفاده کند و در میدانهای نوآوری، و ابتکار به پیشرفتهای بزرگی دست پیدا کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به فتنه 18 تیر سال 78 و فتنه سال 88 در تهران بعنوان یکی از چالش های پیچیده پیش روی نظام، خاطر نشان کردند: حضور مردم، این دو فتنه را نیز به شکست کشاند بگونه ای که پنج روز بعد از فتنه 18 تیر، حرکت عظیم 23 تیر در سراسر کشور بوقوع پیوست و در فتنه 88 ، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حرکت عظیم و کم نظیر مردم در 9 دی روی داد.
ایشان مسئله هسته ای را یکی دیگر از چالش های پیش روی نظام برشمردند که مسئولان توانستند با اتکاء به پشتیبانی و اقتدار مردمی، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفتهای علمی و فناوری کشور را یکی از عرصه های بسیار مهم نقش آفرینی مردم بویژه جوانان دانستند و افزودند: امروز در سراسر کشور بخصوص در مراکز علمی و حساس، جوانان ایرانی، کارهای بزرگی را از لحاظ علم و فناوری انجام می دهند که زمینه ساز اعتماد به نفس ملت ایران و همچنین رونق اقتصادی کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود به دو نکته مهم اشاره کردند: 1ـ سیاستگذاران غربی واقعیت نظام اسلامی ایران را که همان نقش، حضور و بافت مردمی است، متوجه شوند. 2ـ مسئولان از ظرفیت های بزرگ و ابتکارات و حضور مردمی در همه عرصه ها استفاده کنند.
ایشان خطاب به سیاستگذاران استکبار خاطرنشان کردند: ایران را با برخی کشورهای دیگر اشتباه نگیرید، زیرا در ایران اسلامی اراده و عزم مردم نقش اصلی را دارد و مردم در انقلاب، صاحب سهم هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: بر همین اساس دنیا بداند، اگر مسئولی هم در کشور بخواهد، کج روی کند و حرکت دیگری در قبال انقلاب اسلامی براه بیاندازد، مردم او را حذف خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور گرم و پُرشور امروز مردم کرمانشاه را نمونه ای از پشتیبانی مردمی نظام اسلامی برشمردند و ضمن تشکر از این حضور پُرشکوه  خاطر نشان کردند: من راضی به رنج و زحمت مردم در چنین استقبال هایی نیستم.
ایشان همچنین خطاب به مسئولان تأکید کردند: نظام اسلامی در هر عرصه ای که مسئولان با شناخت تواناییهای مردم از آن بهره گرفته اند، موفق و پیروز بوده است اما در هر عرصه ای که مسئولان نتوانسته اند زمینه حضور مردم را فراهم کنند، ناکامی هایی بروز کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مهم آن است که مسئولان بتوانند در عرصه های مختلف با مهارت، دقت و ابتکار، مدل و فرمول حضور مردم را پیدا کنند.
ایشان با اشاره به نامگذاری دهه آینده بعنوان دهه پیشرفت و عدالت و تعیین سیاستهای کلان نظام در چارچوب سند چشم انداز 20 ساله، سیاستهای اصل 44 و سیاستهای برنامه پنج ساله که با واقع نگری انجام شده است، خاطرنشان کردند: اگر زمینه حضور مردم برای تحقق این هدفها تأمین شود، این هدفها زودتر از زمان تعیین شده به نتیجه خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامی، ترسیم مدلهای قابل فهم برای حضور مردم در عرصه های مختلف بویژه عرصه اقتصادی و تولید را از وظایف مسئولان برشمردند و تأکید کردند: قوای مجریه، قضائیه و مقننه باید زمینه حضور مردم را فراهم و از نیرو و نشاط مردم بویژه جوانان استفاده کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای این نکته را هم به مسئولان گوشزد کردند که هرگونه سازو کار برای حضور مردم در عرصه های اقتصادی و تولیدی باید شفاف باشد.
ایشان، مسئولان را به قدرشناسی مردم و نیت خدمتگزاری خالصانه توصیه کردند و در خصوص توقعات مردم از مسئولان افزودند: تعامل و همکاری و وحدت مسئولان بویژه در رده های بالا، تمرکز بر اولویت های کشور و پرهیز از مسائل فرعی و حاشیه ای، کار و تلاش بی وقفه، صداقت، عمل به وعده ها، دوری از مناقشات، امانت و پاکدستی،  برخورد با متخلف خائن ،حل مسئله اشتغال ، تقویت تولید ،کشاورزی و صنعت از مطالبات اصلی مردم هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر در جایی مسئولان نتوانند کاری را انجام دهند و صادقانه به مردم بگویند، مردم حرفی ندارند اما مشکل و ناراحتی مردم در مواقعی است که در برخورد با متخلف و پیگیری عدالت کوتاهی می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت مبارزه قاطعانه و مدبرانه با فساد مالی و اداری خاطر نشان کردند: خوشبختانه در قضیه فساد بانکی اخیر، مسئولان سه قوه با یکدیگر همکاری خوبی دارند و این قضیه باید تا رسیدن به نتیجه ادامه یابد و متخلف، هر که باشد با آن برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.
رهبر انقلاب اسلامی، پیشگیری را اولویت اصلی مبارزه با فساد خواندند و خاطر نشان کردند: اگر به هر دلیلی، فساد بدلیل کوتاهی در پیشگیری محقق شد، در این شرایط، پیگیری مقابله با فساد، نباید مورد غفلت قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای رعایت فرهنگ اسلامی و حفظ ارزشهای انقلاب را از جمله توقعات مهم عموم مردم برشمردند و تأکید کردند: بسیاری از مردم توقع دارند که ظواهر اسلامی و فرهنگ اسلامی در جامعه رعایت شود و مسئولان باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، انتخابات را مظهر حضور مردم و دمیده شدن روح تازه در کالبد کشور دانستند و افزودند: انتخابات در همه دوره ها برای مردم، کشور و نظام یک دستاورد بزرگ بوده است و به همین دلیل دشمن همواره تلاش کرده است که یا انتخابات برگزار نشود و یا انتخابات کمرنگ باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی بعنوان محور اصلی تصمیم گیریهای کشور ، خاطر نشان کردند : در انتخابات دو موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد : 1- حضور وسیع و گسترده مردم 2- قانونگرایی و احترام به رای مردم.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری قضایای فتنه سال 88 افزودند: گناه اصلی آتش افروزان فتنه 88 ، تمکین نکردن به قانون و رأی مردم بود.
حضرت ایت الله خامنه ای تأکید کردند، اگر بعد از انتخابات هم، اعتراضی وجود داشته باشد، مسیر قانونی آن مشخص است.
ایشان انتخاب نماینده را هم موضوعی مهم خواندند و افزودند: باید نماینده ای انتخاب شود که دلسوز، مؤمن، علاقه مند، و غیر مرتبط به کانونهای ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دین و وظایف انقلابی عمل کند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به تحولات اخیر منطقه و جنبش "وال استریت" در آمریکا اشاره کردند و افزودند: نمود اصلی حرکتهای اخیر در مصر، تونس، لیبی، بحرین، یمن، و دیگر مناطق، شکست سیاستهای آمریکا در منطقه است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته آمریکائیها تلاش زیادی دارند تا بر تحولات منطقه مسلط شوند اما ملتها، بیدار شده اند و سیاستهای استکبار به نتیجه نخواهد رسید.
ایشان به مسئولیت مهم مردم ایران در قبال تحولات منطقه اشاره کردند و افزودند: ملت ایران بعنوان الگوی حرکتهای اخیر منطقه تأثیر زیادی در جهت گیری این حرکت ها دارد و پیشرفت، امنیت، مشارکت عمومی، اعتماد به نفس ملی و وحدت ملی ایران، قطعاً تأثیر مثبت و پیشبرنده خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنبش "وال استریت" در آمریکا، آنرا مسئله مهمی خواندند و افزودند: اگر چه مقامات آمریکایی در ابتدا تلاش کردند تا این حرکت اعتراضی را کوچک نشان دهند اما اکنون مجبور به اعتراف شده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سکوت چند هفته ای رسانه ها و مقامات آمریکایی در قبال جنبش اعتراضی "وال استریت" خاطر نشان کردند: مدعیان آزادی بیان بعد از آنکه مجبور به اعتراف به این حرکت اعتراضی شدند، با آن به شدت برخورد کردند و چهره واقعی آزادی بیان، حمایت از حقوق بشر و حمایت از آزادی اجتماعات در نظام سرمایه داری و لیبرال دموکراسی را نشان دادند.
ایشان با اشاره به دست نوشته های چندین هزار معترض در آمریکا که خود را نود و نه درصد و اکثریت ملت آمریکا معرفی می کنند ، افزودند : مردم آمریکا در واقع به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت نود و نه درصدی  معترض هستند که مالیات و پول مردم آمریکا را هزینه براه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمایت از رژیم صهیونیستی میکنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ممکن است حکومت آمریکا با شدت عمل، این جنبش اعتراضی را سرکوب کند اما نمی تواند ریشه های آن را از بین ببرد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: ریشه های این حرکت در آینده آن چنان گسترش خواهد یافت که نظام سرمایه داری آمریکا و غرب را زمین خواهد زد.
ایشان شدت عمل در برخورد با معترضان در انگلیس را نیز نمونه دیگری از عملکرد مدعیان حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان دانستند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه واقعیت های امروز نظام سرمایه داری، درس عبرت برای کسانی است که خواستار عمل به روشهای نظام سرمایه داری غرب هستند، افزودند: نظام سرمایه داری در بن بست کامل قرار گرفته و بحران غرب بطور کامل شروع شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: جهان در یک مقطع حساس و تاریخی قرار گرفته است که ملت ایران و همچنین ملتهای مسلمان می توانند نقش آفرینی کنند و نظام اسلامی ایران می تواند الگو بودن خود را اثبات کند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ، استان کرمانشاه را از لحاظ جایگاه انسانی، طبیعی و جغرافیایی یکی از استانهای ممتاز کشور برشمردند و با اشاره به ویژگیهای جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و صفات نیک پهلوانی مردم کرمانشاه، افزودند: زندگی همراه با همدلی و مدارای اقوام، مذاهب و گویش‌های مختلف در استان کرمانشاه یکی از ویژگی های برجسته مردم این استان است.
رهبر انقلاب با اشاره به نقش ممتاز و ایستادگی مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و همچنین وجود شخصیت های ارزشمند دینی، علمی، ادبی و هنری و ورزشی در استان کرمانشاه، نقش زنان این استان را نیز برجسته خواندند و تأکید کردند: در هیچ استان و شهری در ایران بغیر از یک نمونه ، تعداد زنان شهیده و جانبازان زن به تعداد استان کرمانشاه نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای شرایط طبیعی، آبهای فراوان سطحی، زمین های مستعد کشاورزی، قابلیت های گردشگری و نزدیکی با مراکز مهم اقتصادی کشور را از دیگر ویژگی های استان کرمانشاه برشمردند و خاطر نشان کردند: با وجود همه این امتیازات و و ویژگیها، مشکلات متعددی در استان کرمانشاه وجود دارد که در رأس همه آنها موضوع اشتغال است.
ایشان تأکید کردند مسئولان باید همه همت و تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات استان کرمانشاه بکار گیرند.

  
  

   

      آنها (دشمنان) غافلند از اینکه این ابزارها می توانند مورد استفاده ما هم قرار بگیرد. یعنی وقتی اینترنت بوجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم می توانیم از آن استفاده بکنیم، یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفتها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. ماهم باید دنبالش برویم تا استفاده کنیم. چه مانعی دارد؟ از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، می شود ما استفاده کنیم و هدایت را منتشر کنیم. استعداد ما در استفاده از ابزار ها، استعداد بالایی است ... باید از این گونه ابزار ها استفاده کرد تا هر چه ممکن است دایره اثر گذاری خود را وسیعتر کنیم.           

                              مجله فکه -شماره29  --خردادماه1381      


  
  
رهبر معظم انقلاب در پنجمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین؛

هر طرحی برای تقسیم فلسطین مردود است/ اصل مهم؛ همه فلسطین برای همه مردم فلسطین/ همه پرسی از ملت فلسطین؛ طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل قضیه فلسطین (1390/07/09 - 12:16)
"همه فلسطین برای همه مردم فلسطین". این، اصلی ترین نکته ای بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در تبیین راهبرد امت اسلامی در موضوع فلسطین، بر‌ آن تأکید کردند.
ایشان در جمع رهبران بلند پایه گروههای مقاومت فلسطین و لبنان، "علما، اندیشمندان و متفکران عدالت طلب و آزاد اندیش جهان"، و رؤسا و مسئولان پارلمانی جهان اسلام با تشریح طرح جمهوری اسلامی در قضییه فلسطین، خاطر نشان کردند: هدف والای امت اسلامی یعنی "آزادسازی همه فلسطین بدون چشم پوشی از یک وجب از این سرزمین اسلامی"، تنها با صبر و تدبیر و توکل و"مجاهدت همگانی گروههای مقاومت و ملتها و دولتهای اسلامی" محقق خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، فلسطین را در میان همه موضوعات مشترک امت اسلامی، مهمترین مسئله برشمردند و در تبیین دلایل این واقعیت افزودند: غصب یک کشور اسلامی و سپردن آن به بیگانگانی که از کشورهای مختلف گردآوری شده اند، کشتار و جنایت و اهانت مستمر به مسلمانان در این حادثه بی سابقه تاریخی و "تلاش برای تخریب و زوال قبله اول مسلمانان و دیگر مراکز دینی فلسطین" از جمله دلایلی است که نشان می دهد "فلسطین"، مسئله اول جهان اسلام است.
ایشان، رژیم صهیونیستی را خنجر غرب در پهلوی امت اسلامی نامیدند و افزودند دولت و جامعه جعلی صهیونیستی در حساسترین نقطه جهان اسلام، به پایگاه نظامی، امنیتی و سیاسی دولتهای استکباری برای مقابله با اسلام و مسلمانان تبدیل شده است و این واقعیت، دلیل دیگری بر اولویت مسئله فلسطین است.
استفاده صهیونیسم از غصب سرزمین فلسطین به عنوان نقطه اتکا و جای پایی برای گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان، پنجمین دلیل عمده ای بود که رهبر انقلاب برای اثبات اولویت مسئله فلسطین به آن استناد کردند.
ایشان افزودند: هزینه مالی و انسانی سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون در مسئله فلسطین پرداخت کرده اند، رنج بی پایان میلیونها آواره فلسطینی، انقطاع تاریخ یک کانون مهم تمدنی در جهان اسلام و دلایل متعدد دیگر نشان می دهد مسلمانان باید حل مسئله فلسطین را در صدر مسائل مهم خود قرار دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، پس از برشمردن این "دلایل اعتقادی، انسانی، سیاسی و تاریخی"، به نکته ای جدید اما کلیدی و اساسی پرداختند و تأکید کردند: تأثیرمحسوس  مسئله فلسطین در شکل گیری نهضت عظیم و فراگیر بیداری اسلامی که آغاز فصلی تعیین کننده در سرنوشت امت اسلامی بشمار می رود، دلیل مهم دیگری است که اهمیت بی بدیل موضوع فلسطین را اثبات می کند.
ایشان در همین زمینه افزود: بیداری اسلامی که بی تردید می تواند به ایجاد مجموعه ای مقتدر، پیشرفته و منسجم اسلامی منتهی شود و به یاری خدا و با عزم راسخ پیشروان نهضت، نقطه پایانی بر دوران عقب ماندگی و ضعف و حقارت ملتهای مسلمان بگذارد، بخش مهمی از نیرو و حماسه خود را از قضیه فلسطین گرفته است.
رهبر انقلاب اسلامی در اثبات تأثیرگذاری موضوع فلسطین بر شکل گیری بیداری اسلامی، به ظلم و زورگویی روز افزون رژیم صهیونیستی، همراهی برخی حکام مستبد و فاسد و مزدور آمریکا با این رژیم، مقاومت الهام بخش و پیروزی های معجزه آسای جوانان مؤمن در جنگ 33 روزه لبنان و نبرد 22 روزه غزه اشاره کردند و افزودند: این واقعیات، از جمله عوامل مهمی است که اقیانوس به ظاهر آرام ملتهای مصر و تونس و لیبی و دیگر کشورهای منطقه را به تلاطم درآورده و بیداری پُر برکت اسلامی را شکل داده است .
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مسائل یاد شده، باید در تحلیل اوضاع منطقه، مورد ملاحظه جدی قرار گیرد خاطر نشان کردند: درستی یا نادرستی هر  تصمیمی، با توجه به این واقعیات، مشخص خواهد شد.
رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنان خود خاطر نشان کردند: قضاوت دقیق، نشان می دهد که مسئله فلسطین امروز اهمیت و فوریت مضاعف یافته و ملت فلسطین حق دارد در این اوضاع، انتظار بیشتری از کشورهای اسلامی داشته باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس در نگاهی اجمالی اما چاره جویانه و راهگشا به ماجرای غصب فلسطین، به نقش و همکاری خائنانه دولتهای مستکبر به ویژه دولت استعمارگر انگلیس در "فاجعه خونین قتل عام و آوارگی ملت فلسطین" اشاره کردند وافزودند: سرکوب قساوت آمیز مقاومتهای اولیه در داخل فلسطین، جنگ های کلاسیک اما ناکام چند کشور عرب با رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از صهیونیستها به از دست رفتن بخشهای دیگری ازسرزمین های اسلامی منجر شد و در نهایت تشکیل سازمان آزادیبخش فلسطین از گروههای مسلح فلسطینی از جمله مراحلی بود که امیدهایی را به دنبال آورد اما در نهایت به نتیجه ای نرسید.
ایشان، تکیه بر ایدئولوژی چپ و یا احساسات ناسیونالیستی، دوری از مردم، و بی توجهی به اعتقادات و ایمان اسلامی ملت فلسطین را مهمترین علت ناکامی سازمان آزادیبخش فلسطین دانستند و خاطر نشان کردند: این عوامل، به تدریج  این سازمان را خنثی، بی تأثیر و منحرف کرد و این انحراف باعث شد آنها نیز همچون برخی دولتهای خائن عربی به آرمان مقاومت یعنی تنها راه نجات فلسطین پشت کنند و به خود و مسئله فلسطین، ضربه سختی وارد آورند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به روند ناکامی و ناامیدی حاکم بر موضوع فلسطین تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: با پیروزی این انقلاب، دست قدرت خدا، ورق را برگرداند و در چارچوب تأثیرات شگرف جهانی و منطقه ای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جعلی صهیونیست، سریعتر و آشکارتر از دیگر مستکبران، ضربات شدید و عمیقی دریافت و به اذعان سران صهیونیست، روزهای سیاه و پُراضطرابی را تحمل کرد.
تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز آن سفارت و اعلام صریح و قاطعانه امام خمینی (رض) مبنی بر ضرورت آزادی سرزمین فلسطین و قطع غده سرطانی اسرائیل، از جمله نکاتی بود که رهبر انقلاب در یادآوری آثار اولیه پیروزی انقلاب در روند مسئله فلسطین به‌ آنها اشاره کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر پایداری 33 ساله مردم ایران و نظام اسلامی بر شعار "فلسطین باید آزاد شود" افزودند: این شعار خون تازه ای در رگهای فلسطین دمید و با شکل گیری گروههای مجاهد فلسطینی و لبنانی، فلسطین به جای تکیه بر دولتهای عربی و مجامع بی اثر جهانی، به ایمان عمیق جوانان و مردان و زنان فداکار خود تکیه کرد و با اتکاء به این ایمان عمیق که کلید همه فتوحات و موفقیت هاست، روز به روز پیشرفت و افتخار و اقتدار بیشتری دست یافت بگونه ای که اکنون ملت فلسطین به ملتی امیدوار، مقاوم و دارای اعتماد به نفس تبدیل شده است.
رهبر انقلاب اسلامی برای ارائه تصویری جامع تر از واقعیات تاریخ معاصر فلسطین،‌ به بررسی کوتاه تحرکات سازشکارانه پرداختند و افزودند هدف تمام این تحرکات خیانت بار که از پیمان ننگین کمپ دیوید آغاز شد، خاموش کردن مقاومت و وادارکردن فلسطینینان ودولتهای عربی به پذیرش مشروعیت رژیم جعلی صهیونیست بوده است.
ایشان با اشاره به طرحهای متعدد سازش که با میدان داری آمریکا، همراهی کشورهای استعمارگر اروپایی و بی همتی گروههای سازشکار به اجرا در می آید افزودند: بی اعتباری همه این معاهدات بسیار زود آشکار شد و صهیونیست ها و حامیان آنها، بارها نشان دادند که به معاهدات امضا شده به چشم ورق پاره هایی بی ارزش می نگرند و فقط به دنبال ایجاد تردید در میان فلسطینیان و زمین گیر کردن مقاومت اسلامی هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بی نتیجه ماندن طرحهای سازش، استمرار روحیه مقاومت را پادزهر همه این بازیهای خباثت آمیز دانستند و با استناد به وعده های نصرت الهی در قرآن خاطر نشان کردند: ایستادگی وپیروزی غزه، سقوط رژیم خائن و فاسد حسنی مبارک، پدید آمدن موج پرقدرت بیداری اسلامی، برافتادن پرده نفاق و تزویر از چهره آمریکا و ‌انگلیس و فرانسه، تنفر روز افزون ملتهای منطقه از حامیان رژیم جعلی و انزوای جهانی و انزجار عمومی ملتها از رژیم صهیونیستی، از مظاهر نصرت الهی و نشانه های تحقق وعده های پرودگار قادر متعال است.
ایشان در جمع بندی بخش دوم از سخنان خود، رژیم صهیونیستی را از همیشه منفورتر، ضعیف تر و منزوی تر دانستند و تأکید کردند حامی اصلی این رژیم یعنی آمریکا نیز، امروز از همیشه گرفتارتر و سردرگم تر است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان به تشریح راه اساسی تحقق هدف مهم امت اسلامی یعنی رهایی فلسطین پرداختند اما قبل از بیان این راه حل دو نکته را مورد تأکید قرار دادند: 1ـ ملتهای مسلمان، آزادی همه فلسطین را دنبال می کنند نه آزادی بخشی از فلسطین را و 2ـ تحقق این هدف مهم نیازمند تلاش و مقاومت و صبر و تدبیر است.
ایشان در تشریح نکته اول تأکید کردند هر طرح عملیاتی در موضوع فلسطین باید براصل  "همه فلسطین برای همه مردم فلسطین"، استوار باشد چرا که فلسطین، فلسطین از نهر تا بحر است نه حتی یک وجب کمتر.
رهبر انقلاب با رد قاطع هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند افزودند: طرح دو دولت که لباس حق به جانب "پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل" را بر آن پوشانده اند، چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیستها یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای،‌ پایمال شدن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و تهدید حق فلسطینیان ساکن سرزمینهای 1948 را از جمله پیامدهای طرح دو دولت برشمردند و افزودند معنای حقیقی این طرح، باقی ماندن غده سرطانی اسرائیل، تکرار رنجهای دهها ساله فلسطینیان و تهدید دائمی پیکره امت اسلامی مخصوصاً ملتهای منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال خاطر نشان کردند: البته ملت فلسطین همان طور که در غزه عمل کرد، هر بخشی از خاک فلسطین را که بتواند آزاد کند، به وسیله دولت برگزیده خود، اداره خواهد کرد ولی هرگز هدف نهایی یعنی  آزادسازی همه فلسطین را از یاد نخواهد برد.
ایشان، کار جدی و پیگیر، صبر و تدبیر و "عزم و توکل و امید" را لازمه دستیابی به هدف والای آزادی فلسطین خواندند و با اشاره به لزوم پرهیز از کارهای نمایشی و "رفتارهای بی صبرانه و دائما متغیر"، افزودند دولتها و ملتهای مسلمان، و "گروههای مقاومت در  فلسطین، لبنان و دیگر کشورها" هر یک نقش و سهم خود را در این مجاهدت همگانی بشناسند و به اذن الله به ایفای این نقش مهم در روند مقاومت بپردازند.
حضرت آیت الله خامنه ای،‌ سپس در تشریح طرح روشن، منطقی و عادلانه جمهوری اسلامی برای حل قضیه فلسطین افزودند: ما نه جنگ کلاسیک ارتش های اسلامی  را پیشنهاد می کنیم، نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را و نه حکمیت سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین المللی را، بلکه بر اساس معارف سیاسی پذیرفته شده در افکار عمومی جهان، طرح همه پرسی از ملت فلسطین را، به عنوان راه حل موضوع فلسطین ارائه می کنیم.
ایشان در تشریح منطق این طرح افزودند: ملت فلسطین نیز همانند هر ملت دیگر حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و نظام حاکم بر کشورش را برگزیند. بنا بر این باید همه مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمانان و مسیحی و یهودی در داخل و خارج فلسطین در یک همه پرسی منضبط شرکت کنند و نظام دلخواه خود را برگزینند.
رهبر انقلاب، تعیین تکلیف مهاجران غیرفلسطینی به دست نظام و دولت منتخب ملت فلسطین را از دیگر ابعاد طرح جمهوری اسلامی خواندند و افزودند این طرح عادلانه و منطقی در افکار عمومی جهان نیز به درستی درک می شود و می تواند از حمایت ملتها و دولتهای مستقل برخوردار شود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته انتظار نداریم که صهیونیستهای غاصب به آسانی به طرح همه پرسی از همه مردم فلسطین تن دهند و اینجاست که نقش دولتها و ملتها و سازمانهای مقاومت در مسئله فلسطین معنا می یابد.
 رهبر انقلاب اسلامی قطع روابط و پایان پشتیبانی از دشمن غاصب را، مهمترین رکن حمایت از ملت فلسطین و ملاک قضاوت ملتها درباره ادعاهای دولتهای اسلامی خواندند و این سؤال مهم را مطرح کردند که دولتهای اسلامی، اکنون و پس از به میدان آمدن ملتها و شعارهای قدرتمندانه آنها بر ضد صهیونیستها، به چه دلیل و با کدام منطق به روابط خود با رژیم غاصب ادامه می دهند؟
ایشان، ادامه مقاومت سازمانها و گروههای جهادی را تکلیفی بزرگ دانستند و افزودند: مقاومت شجاعانه و سازمان یافته، حق تحسین برانگیز و به رسمیت شناخته شده همه ملتهای تحت اشغال است و تهمت شبکه سیاسی و رسانه ای وابسته به صهیونیزم مبنی بر تروریست بودن مقاومت، سخنی پوچ و بی ارزش است چرا که مقاومت فلسطین در حقیقت حرکتی انسانی و مقدس بر ضد تروریستهای جرار صهیونیست و حامیان غربی آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین، کشورهای غربی را نیز به نگاه واقع بینانه و به رسمیت شناختن حق ملت فلسطین فراخواندند و به آنها گوشزد کردند: اگر بیش از این از نقشه های صهیونیستهای ضد بشر پیروی کنید باید در آینده ای نه چندان دور در انتظار ضربه های سخت تری باشید.
ایشان به حامیان غربی رژیم صهیونیستی هشدار دادند: آن روزی که ملت های اروپا و آمریکا دریابند که سلطه اختاپوسی صهیونیزم بین الملل و اطاعت و تسلیم منفعت  طلبانه دولتمردان غربی در مقابل کمپانی های  زالوصفت صهیونیست، منشأ گرفتاریها و مشکلات مردم اروپا و آمریکا است آنچنان جهنمی برای دولتهای خود به وجود می آورند که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه به حرف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل خط قرمز اوست اشاره و این پرسش را مطرح کردند که عامل حقیقی این خط قرمز منافع ملت آمریکاست یا نیاز شخصی اوباما به پول و پشتیبانی صهیونیستها برای بدست آوردن کرسی دومین دوره ریاست جمهوری؟
رهبر انقلاب به رئیس جمهورآمریکا هشدار دادند: تا چه زمانی قادرید ملت خود را فریب دهید؟ آن روزی که ملت آمریکا دریابد که شماها برای چند روز حکومت بیشتر، تن به ذلت و تبعیت و خاکساری در برابر زرسالاران صهیونیست داده اید و مصالح ملتی بزرگ را در پای صهیونیستها قربانی کرده اید، با شما چه خواهد کرد؟
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه خط قرمز اوباما یعنی امنیت رژیم صهیونیستی به دست ملتهای به پا خاسته مسلمان شکسته خواهد شد افزودند آنچه رژیم صهیونیستی را تهدید می کند "موشکهای ایران و موشکهای گروههای مقاومت" نیست تا در برابر آن، اینجا و آنجا، سپر موشکی برپا کنند بلکه تهدید حقیقی و بدون علاج رژیم جعلی، عزم راسخ ملتهای اسلامی است که دیگر نمی خواهند و نمی گذارند آمریکا و اروپا و عوامل دست نشانده غرب، بر آنان حکومت و ملتها را تحقیر کنند.
سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین کنفرانس بین المللی انتفاضه با این جمله ی قاطعانه پایان یافت: البته موشکهای ایران و گروههای مقاومت هم هرگاه تهدیدی از سوی دشمن بروز کند وظیفه خود را انجام خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان از نزدیک با میهمانان کنفرانس تهران دیدار وگفتگو کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان کنفرانس گفت شرایط حساس منطقه وبیداری اسلامی ملتها، ضرورت توجه به مسئله فلسطین را دو چندان کرده است وباید از این شرایط برای تحقق حقوق ملت فلسطین بهره گرفت.

  
  

    سالروزشهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)برعموم مسلمین جهان تسلیت باد

سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت می‌گوییم.