سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بی عمل مانند تیرانداز بی زه[کمان[است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :23
کل بازدید :53940
تعداد کل یاداشته ها : 105
103/2/9
1:12 ع

 

اینترنت ازدیدگاه مقام معظم رهبر(مدظله العالی) 

      آنها (دشمنان) غافلند از اینکه این ابزارها می توانند مورد استفاده ما هم قرار بگیرد. یعنی وقتی اینترنت بوجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم می توانیم از آن استفاده بکنیم، یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفتها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. ماهم باید دنبالش برویم تا استفاده کنیم. چه مانعی دارد؟ از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، می شود ما استفاده کنیم و هدایت را منتشر کنیم. استعداد ما در استفاده از ابزار ها، استعداد بالایی است ... باید از این گونه ابزار ها استفاده کرد تا هر چه ممکن است دایره اثر گذاری خود را وسیعتر کنیم.           

   مجله فکه -شماره29--خردادماه1381

 

  نوشته شده توسط محمدی در ساعت 20:45 | لینک  |  < type="text/java"> 2 نظر

شنبه هفتم اسفند 1389

  دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم

(02/12/1389- 17:14)

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تبریک میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و صادق آل محمد (ع)، بیداری برخی ملتهای منطقه را نشانه افزایش ظرفیت بشر برای بهره مندی از خورشید حیات بخش «اسلام و پیامبر گرامی اسلام» خواندند و تأکید کردند: دردهای ملتهای منطقه، تنها با کوتاه کردن دست شیطان بزرگ امریکا از سرنوشت ملتها و کشورها، علاج خواهد شد.
     رهبر انقلاب اسلامی، ولادت نبی مکرم اسلام را فجر درخشانی در زندگی بشر دانستند و افزودند: هر قدر معرفت بشر، عمیق تر و ظرفیت انسان در طول تاریخ بیشتر شود، برکات سعادت بخش بعثت پیامبر اسلام، در سرنوشت جوامع انسانی آشکارتر خواهد شد و امروز، نشانه های این حقیقت درخشان، در منطقه قابل مشاهده است.
      ایشان، بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه از جمله مصر و تونس را، نشانه ای از بستوه آمدن ملتها و تلاش آنها برای نجات از «تحقیر و ظلم و تاریکی» برشمردند و افزودند: تحمیلات و دخالتهای مستکبران و در رأس آنها امریکا در زندگی «اجتماعی – اقتصادی – فرهنگی و سیاسی» کشورها، ملتها را بستوه آورده و به فکر چاره انداخته است.
        حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه با اشاره به نارضایتی قابل درک مردم کشورهای غربی از تمدن مادی خاطرنشان کردند: اگر مسلمانان بتوانند اسلام را با گفتار و رفتار خود به درستی به جهانیان معرفی کنند، مطمئناً گرایش عمومی به اسلام، جهان را دربر خواهد گرفت و این مسئله، وظیفه مسلمانان را در اصلاح بینش و رفتار خود سنگین تر می کند.
رهبر انقلاب اسلامی، ابراز بیزاری از حضور مستکبران را، از اولین نتایج بیداری برخی ملتهای مسلمان منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: امریکایی ها تلاش فراوانی می کنند خود را از تیررس این حرکت عظیم دور نگه دارند اما ناکام خواهند ماند چرا که ملتها فهمیده اند: «سیاستهای امریکا و عواملش»، عامل اصلی تحقیر و اختلاف و دو دستگی در میان ملتهاست بنابراین کلید حل مشکلات مسلمانان در جمع شدن بساط امریکا در منطقه نهفته است.
          حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد شکاف میان ملتها و دولتها را از دیگر پیامدهای سیاستهای خاورمیانه ای امریکا دانستند و افزودند: حضور ملتها در صحنه، تیغ زورگویی قدرتها را کُند می کند و اگر دولتها با خواستهای ملتها همراه شوند امریکا و هیچ سلطه گر دیگری نمی تواند اهداف خود را به آنها تحمیل کند.
       ایشان، دولت جعلی صهیونیستی را غده ای سرطانی و عامل انواع بیماری و «آفت سیاسی – اقتصادی» در منطقه خواندند و افزودند: استکبار همه تلاش خود را برای حفظ این «غده جنگ افروز و اختلاف افکن» به کار گرفته اما تنفر ملتها از این غده سرطانی، امروز در منطقه آشکارتر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی وظیفه عالمان دینی و نخبگان سیاسی – علمی و دانشگاهی را در هدایت موج رو به گسترش بیداری اسلامی در منطقه، بسیار سنگین دانستند و تأکید کردند: نخبگان کشورهای منطقه، نگذارند دستگاه استکبار با وسائل مختلف، قیام مردم را سرقت و حرکت عظیم ملتها را مصادره کند.
      حضرت آیت الله خامنه ای، مراقبت و هدایت حرکت بیداری اسلامی را به سمت اهداف عالیه، زمینه ساز آینده روشن منطقه و امت اسلامی دانستند و با اشاره به ویژگیهای جمعیتی، جغرافیایی و منابع بیکران 5/1 میلیارد مسلمان افزودند: وضع کنونی امت اسلامی باید متحول شود و به فضل الهی و به برکت اسلام، این دگرگونی در آینده نه چندان دور حاصل خواهد شد.
     ایشان با استناد به آیات قرآن مجید، «توکل و خضوع در مقابل پروردگار، مهربانی با برادران ایمانی و ایستادگی و استواری در مقابل مستکبران و ظالمان را» ویژگیهای یک انسان مسلمان و یک جامعه اسلامی خواندند و افزودند: ملت عزیز ایران، این راه سعادت بخش را به توفیق الهی، ادامه می دهد و دیگر ملتهای مسلمان نیز، آرام آرام به این سمت و سو در حال حرکتند تا وعده خدا محقق شود که: و العاقبه للمتقین
     

    در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با اشاره به صبر، مقاومت، عبادت، مردمداری، عدالت، دفاع از مظلوم و عزت و کرامت پیامبر بزرگوار اسلام گفت: تعالیم رسول الله به یک آرمان جهانی و مطالبه عمومی تبدیل شده است و برخی جوامع بشری در تکاپوی دریافت حقیقت، در مقابل تحقیرها و ظلم و غارت مستکبران ایستاده و قیام کرده اند.
آقای احمدی نژاد افزود: با وجود طراحی پیچیده مستکبران، ملتها در حال بیداری و گرایش به راه انبیاء هستند و نظام جمهوری اسلامی فریاد بلند دعوت الهی برای استقرار حکومت مصلح کل است

 
شهید وشهادت:

پیام شهدابه پدرومادر:

مادرم ، مادر خوبم که تورا بعد از خدا بیشتر از چشمانم دوست دارم . کوه باش و چون کوه استقامت کن ! لحظه ای از نام و یاد خدا غافل مباش و در این راه بکوش و هر چه بکوشی باز هم کم است . ای مادرم ، قامتت را بلند گیر و ندای الله اکبر ، خمینی رهبر و سخن شهیدان راه خدا را به مردم برسان که همانا سخن آنان پیروی کردن از قرآن و خداست .

شهید اکبر بیک محمد لو

 
  
وصیت نامه پاسدارشهیدعلی محمدآبادی

 این وصیت نامه ها انسان را می لرزاند و بیدار می کند (امام خمینی)

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بل احیا عندربهم یرزقون.

      گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مردگانند بلکه زنده اند و نزد پروردگار خود روزی می خورند و ما آن را درک نمی کنیم.

   با سلام و درود به امام زمان ارواحناالمقدم الفداءو با سلام به نائب بر حقش خمینی کبیر روح الله و با سلام و درود به کفر ستیزان جبهه های نبرد و با سلام بخدمت پدر عزیزم و مادر مهربانم امیدوارم که اگر از طرف بنده حقیر کم لطفی و یا جسارتی شده به بزرگی خودتان حلالم کنید این وصیت نامه را قبل از رفتن به سوی رحمت خداوند بر حسب وظیفه می نویسم. بنده همچون سعادتی را ندارم ولی امیدوارم که این بار لطف خداوند شامل من شود و شهید شوم و این وصیت یاداوری باشد از زنده ماندنم نزد شما. و اما بخدمت مادر عزیزم سلام بسیار عرض می نمایم،

       پس از سلام امیدوارم که مادرجان مرا حلال کنید چون نتوانستم محبت های شما را جبران کنم. خدمت همسرم سلام بسیاری عرض می کنم و از اینکه زندگی کوتاهی با همدیگر داشتیم و در این مدت از طرف بنده نسبت به شما کم لطفی شده بی نهایت از شما معذرت می خواهم و مرا حلال کنید. همسرم اگر فرزند پسری متولد شد اسم او را به نام حضرت علی بگذار تا جنگجویی باشد برای آینده اسلام و بگذارید راه پدر خود را طی کند خدمت برادرانم یک به یک سلام عرض می نمایم و امیدوارم در کلاسهای درس موفق باشید و اهمیت بیشتری بدهید و نگذارید سلاح برادرتان در سرزمین خونرنگ خوزستان بر زمین بماند به خدمت خواهرداغ دیده عزیزمهربانم سلام می رسانم و امیدوارم حجاب تو خواهر و شما ای همسرم و مادرم مشتی باشد بر دهان یاوه گویان شرق و غرب. خدمت تمامی قومان و خویشان و هم روستائیان یک به یک سلام می رسانم و امیدوارم که تمامی ما را خداوند از سپاهیان امام زمان قرار دهد اگر خداوند فیض شهادت را نصیبم نمود برای من خرج ندهید ومن کمکی ازکسی نمی خواهم و کسی را به زحمت نیندازید و اگرهم کسی لطف نمود درباره بنده حقیرهرچقدرهم بود به جبهه های نور علیه ظلمت کمک کنید. اینجانب اگر هم از این عملیات زنده برگشتم باز هم آنقدر به جبهه بر می گردم  تا خداوند مرا در راه خودش به شهادت برساند در پایان وصیت از کلیه برادرانی که از راه دور و نزدیک برای تشیع جنازه من می آیند کمال تشکر را دارم که خداوند ما را از بندگان واقعی خودش قرار دهد و همشهریان عزیز رزمندگان را در جبهه وا نگذارید کمک کنید و به صف آنها بپیوندید که پیروزی از آن همگی مسلمانان است انشا الله.  در ختمم نگذارید منافقین کثیف آنهایی که در سر کوچه ها نشسته اند و می گویند اینها برای پول به جبهه می روند دست به جنازه من بزنند و حرف آنها را گوش نکنید. گوش به فرمان امام بزرگوارمان باشید تا خداوند به شما نصرت دهد.

                     وسلام

            خداحافظ تاریخ 30/9/1365

                   علی محمدابادی

 

 نوشته شده توسط محمدی در ساعت 20:59 | لینک  |  < type="text/java"> یک نظر

شنبه نهم بهمن 1389

جنگ نرم چیست ؟
دارندگان قدرت نرم برای قدرت نمایی خود همواره از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. از این رو تلاش آنها عملاً برای کشور، هدف جنگ نرم و راهبرد نرم محسوب می گردد. اگر چه ابعاد و تحول جنگ نرم را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و حتی مدیریتی می توان بخوبی مشاهده نمود، اما حوزه مانور جنگ نرم در عرصه فرهنگی وسیع تر است. از این رو کشورهایی که اتفاقاً از فرهنگ غنی برخوردارند و فرهنگ و ارزش های آنها علت موجه اقتدارشان محسوب می گردد، همواره مورد تهاجم فرهنگ و جنگ نرم در این عرصه می باشند.
در عین حال، امکانات و اعتبارات فرهنگی می توانند به عنوان فرصت و منبع قدرت نرم محسوب شود.

ضرورت رسیدن و در اختیار داشتن قدرت نرم و مقابله با جنگ نرم
در حال حاضر فضا های ارتباطی، رسانه ای، تبلیغاتی و فرهنگی موجود در دنیا به صورت ابزارهای قابل اعتماد برای استفاده و تامین قدرت نرم استفاده می شوند و اگر رسانه های ما از ابزار و سیاست های ابزار قدرت نرم استفاده نکنند مقهور و محصور فضا های ارتباطی خواهند شد و اما برای رسیدن به این امکان و در اختیار داشتن این قدرت باید الزامات و ابزارها، شیوه ها و سیاست ها را شناسایی کرد و زیرساخت های فرهنگی مرتبط با آن را مهیا نمود.
بدون شک روابط تعاملات فرهنگی و گستره آن بعنوان مهمترین ابزار دستیابی به قدرت مطلوب نرم است که باید به آن توجه ویژه ای معطوف داشت.
بدون یقین، منابع قدرت نرم در ایران اسلامی فراوان و قابل بهره برداری است که مهمترین آنها ارزش های دینی، قدرت سیاسی و دیپلماسی، مردم و انسجام و همبستگی آنها را می توان محور قرار داد.

مصادیق قدرت نرم و مقابله با جنگ نرم برای جمهوری اسلامی را می توان بشرح زیر بر شمرد:
1. رهبری متعدد در سطوح منطقه
2.
فرهنگ غنی اسلامی
3.
جمعیت جوان و نخبه کشور و قابلیت ها و فرصت های آنان
4.
قدرت و همراهی مردم با حکومت اسلامی
5. دیپلماسی فعال قدرت سیاسی در منطقه و بسیج گروه های اسلامی